Úvod Recenze knihy - Jak zvládnout paniku a strach cestovat

Recenze knihy - Jak zvládnout paniku a strach cestovat

Tato publikace je určena lidem, kteří trpí agorafobií a panickou poruchou. V populaci je odhadem 4 až 6% osob, které mívají strach cestovat, nakupovat, pobývat sami doma, protože je zaskočí bušení srdce, mravenčení v končetinách, závratě, bolesti břicha apod., nebo se u nich tyto příznaky objevují náhle bez příčiny. Příručka strukturovaným způsobem učí, jak krok za krokem tyto obtíže zvládat.

název knihy : Jak zvládnout paniku a strach cestovat
Autor: Ján Praško, Hana Prašková
Nakladatelství: Grada Publishing
Město: Praha
Rok vydání: 1998
Počet stran: 216
ISBN: 80-7169-664-1
cena : nelze běžně zakoupit, pouze knihovny

Anotace

Naše recenze

Kniha má svůj úvod, závěr a tři části. První část seznamuje čtenáře s tím, co je to panická porucha a co je to agorafobie. Blíže se dozvíte o těchto poruchách, o dalších úzkostných poruchách a depresích, o sebeposuzovacím diagnostickým dotazníku pro úzkostné poruchy, o reakci „boj nebo útěk“, o bludném kruhu úzkosti a možnostech léčby. Druhá část se zabývá tím, jak se zbavit příznaků paniky a agorafobie.Je tu více informací o mapování příznaků a problémů, vytvoření plánu, zklidnění myšlenek, kontrole dechu, nácviku relaxace, postupné expozice obávaných situacích a toho, jak se nenaučit znovu se bát. Poslední část publikace se věnuje řešení problémů v životě. Zabývá se konkrétně strategiemi řešení problémů. Kniha je velmi přehledně strukturovaná a dobře členěná. Najdete v ní četné tabulky,testy, cvičení a příběhy. Je doplněná odlehčujícími obrázky. Na konci monografie je doporučená literatura s touto problematikou a také nabídku dalších publikací od nakladatelství Grada Publishing.